Guyana - Media

In 1991, Atlantic Tele-Network (ATN) purchased 80% of the Guyana Telephone and Telegraph Company. In 2000 there were 70,000 mainline telephones in use with an additional 6,100 cellular phones. A public corporation runs the postal system. An international telex service was inaugurated in 1967.

Overseas radiotelephone and cable services are provided by Cable and Wireless (W.I.), a private firm. Broadcasting is carried on by the government-owned Guyana Broadcasting Corp. As of 2001, there was 1 government-owned radio station and 13 television stations (only one of which was government-owned). In 1997 there were 817 radios and 306 television sets in use for every 1,000 people.

In 2002, there were two daily newspapers in Guyana, the Stabroek News (circulation 23,500), which is an independent newspaper, and the Guyana Chronicle (23,000). The Mirror (circulation 25,000) is published twice a week by the People's Progressive Party.

In the late 1980s there were reports of government harassment of independent and opposition media. Presently, the government is said to generally respect the constitutional provisions for freedom of speech and the press.

Also read article about Guyana from Wikipedia

User Contributions:

Comment about this article, ask questions, or add new information about this topic: