Mali - Media



In 2000, there were 45,000 mainline telephones in use, with an additional 40,000 cellular phones in use in 2001. The government controls one television station and one of many radio stations, but all operate semi-independently. In 2001 there were 1 AM and 28 FM radio stations. Two private television stations broadcast in French and English. In 2000 there were 56 radios and 14 television sets in use for every 1,000 people. There were about 13 Internet service providers serving 10,000 people in 2000.

There are more than 60 newspapers throughout the country. L'Essor, which is controlled by the government, had a circulation of 3,500 in 2002. Les Echos , affiliated with the ruling party, has a circulation of about 25,000. The Bulletin Quotidien is a daily paper published by the Chamber of Commerce and the Journal Officiel de la Republique du Mali serves as the official publication of the president and the secretary general. Several government and privately published periodicals are also available

The constitution also provides for free speech and a free press, and the government is said to respect theses rights in practice.

Also read article about Mali from Wikipedia

User Contributions:

Comment about this article, ask questions, or add new information about this topic:

CAPTCHA