Ethiopia - Media



All telephone and telegraph facilities are owned by the government and operated by the National Board of Telecommunications. The principal population centers are connected with Addis Ababa by telephone and radio circuits, and there is an earth-satellite station. In 2000 there were 231,900 mainline telephones in use as well as 17,800 cellular phones.

Radio and television stations are run by the government. The Voice of Ethiopia radio service broadcasts mostly on AM in Amharic, but also in English, French, Arabic, and local languages. Ethiopian Television broadcasts about four hours daily. In 2001 there were eight radio stations and one television station. In 2000 there were 189 radios and 6 television sets for every 1,000 people. Internet access is limited, with one service provider serving 20,000 users in 2002.

The two major daily newspapers (with estimated 2002 circulations) are Addis Zeman (40,000; Amharic) and the Ethiopian Herald (37,000; English), both published by the government at Addis Ababa. There are also several weeklies published by the government. There are about 28 private Amharic-language weeklies and 1 independent Tigrinya-language weekly. Most independently owned newspapers are printed at government-owned presses.

All newspapers are strictly censored by the Ministry of Information and National Guidance. A 1992 Press Law, along with the constitution of Ethiopia, provide for free speech and a free press. The government is reported to use legal mechanisms to repress press rights in practice.

Also read article about Ethiopia from Wikipedia

User Contributions:

Comment about this article, ask questions, or add new information about this topic:

CAPTCHA