Cambodia - Media



As of 2002, the telephone service was said to be adequate for government needs and for residents of Phnom Penh and other main provincial cities. Rural areas generally had very little access to landline phone service. In 1998, there were about 21,800 mainline phones in use. In 2000, there were an additional 80,000 cellular phones in use throughout the country.

TV-Kampuchea began color transmission in 1986. As of 1999, there were 7 AM and 3 FM radio stations. In 2001, there were six government-owned television stations. In 2000 there were 119 radios and 8 television sets for every 1,000 people. In 2001, there were 6,000 Internet subscribers served by two service providers.

There are two daily newspapers, Rasmei Kampuchea (2002 circulation 15,000) and The Cambodia Daily (2,000). The Phnom Penh Post is a weekly publication. There are over 50 newspapers in all, including weeklies, bi-weeklies, and monthlies, mostly in the Khmer language. The official news agency is the Agence Khmer de Presse (AKP). Most newspapers are nominally independent, but many receive significant funding from political parties and the government. English language weeklies were launched in July 1997.

The Constitution provides for freedom of speech and press, but the government is said to sometimes limit the press in practice. The intimidation of journalists is said to be declining. The government, political forces and the military dominate the broadcast media.

Also read article about Cambodia from Wikipedia

User Contributions:

Comment about this article, ask questions, or add new information about this topic:

CAPTCHA