Equatorial Guinea - Media



A radiotelephone system connects the manual exchanges of Malabo, Luba, and Bata; it also serves outposts in other major towns and offers connections to the Canary Islands (and thence by cable to Europe). In 1996 there were about 4,000 telephones in use. The central radio transmissions from Malabo and Bata are augmented by a television transmitter on Santa Isabel Peak installed in 1968. Equatorial Guinea has two government-owned radio stations broadcasting in Spanish, French, and local languages, including Fang, Bubi, and Combe. There is one television station, also government-owned. Cable television is also available. In 1997, there were about 180,000 radios and 4,000 televisions nationwide. In 2000, there were only 600 Internet subscribers served by one service provider.

Poto Poto, published in Spanish and Fang, may be the only daily national newspaper. There were five general-interest newspapers published regularly in 200:. La Gaceta , a monthly publication with informal connections to the Government; El Correo Guineo Ecuatoriano , a bimonthly newspaper published by the Gaceta group; La Opinion , an opposition newspaper published every 2 to 3 weeks; El Tiempo , an opposition newspaper; and Ebano , a twice monthly publication of the Ministry of Information, Tourism, and Culture. Egyptian Mail is a national English-language publication.

Although the constitution of Equatorial Guinea provides for free speech and a free press, the government is said to severely restrict these freedoms in practice, censoring all criticism of the president and security forces. Access to foreign publications is limited.

User Contributions:

Comment about this article, ask questions, or add new information about this topic:

CAPTCHA


Equatorial Guinea forum